Бенефит България Консулт лого


БЕНЕФИТ БЪЛГАРИЯ БИЗНЕС КОМЕНТАР



БЕНЕФИТ БЪЛГАРИЯ ПРЕДСТАВЯ СОБСТВЕНИ КОМЕНТАРИ ПО РАЗЛИЧНИ СТАТИИ В БЪЛГАРСКИ БИЗНЕС МЕДИИ.


"Тенденцията за ръст на заплатите е положителна частично, докато подпомага догонването на доходите в ЕС, но това не е устойчиво в дългосрочен план, ако не е подкрепено с такъв растеж на производителността", обясни ог-н Петър Андронов.

Колкото и мерки Българското правителство да взема за подпомагане на Българския бизнес, Водещите на всяка една фирма сами ще трябва "да се напънат" да си осигурят нови пазари извън България за продукцията си, защото Държавата и Европейските пари достатъчно им помогнаха дотук. Банките и Евро инструментите за подпомагане няма да стоят винаги и неотлъчно зад тях. Бизнес в дългосрочен план само с рефинансиране и спомагателни финансови инструменти не се прави...Този "сигнал - предупреждение" от г-н Андронов означава, че каиша няма да отслабва, а от тук нататък ще се затяга все повече. Дори мисля, че той е доста премерен в изказването си.

Ще се радваме да чуем също, ако г-н Андронов изложи своето собствено лично мнение какво ще се случи, когато евентуално България приеме Еврото като официална обменна парична стойност? Тогава ми е интересно какви още промени ще настъпят и ще се случат не на банково, а на чисто практично ниво.

Как ще повлияе Еврото на Българската икономика? Ще се заиграят ли нашите фирми ценово, както Германците направиха навремето и няма ли да се случат и други непредвидими неща в нашата икономика.

Ще ми е интересно да чуя това мнението от г-н Андронов относно навлизане на Еврото като официално разплащателно средство и какви ще са последствията?

ДОКОГА ще трябва да догонваме "Европейския" влак с каубойските коне?


Има сигнали за "нагряване" на икономиката

Спадът на лихвите по депозити е приключил, като понижението е достигнало своя предел, посочиха от Асоциацията на банките в България

> КЪМ СТАТИЯТА В КАПИТАЛ PDF-Icon

Докато Българският бизнесмен се надява само на банково финансиране и безвъзмездни Европейски субсидии за проекти, а не на ФИНАНСИРАНЕ И ДОПЪЛНИТЕЛНИ КАПИТАЛИ ЗА БИЗНЕСА ЧРЕЗ ПРЕКИ ИНВЕСТИЦИИ С ДЯЛОВО УЧАСТИЕ, засега ще е така.

Светът се променя изключително бързо и геополитическите особености влияят непоправимо на бизнеса не само в България, а и по целия свят. Тези сериозни обстоятелства не трябва да се пренебрегват от нито един бизнес и неговите Лидери и само най-решителните и гъвкави предприемачи, които партнират с по-големите „играчи” в своя сектор ще оцелеят.

Те не трябва да се уповават единствено и само на собствените си познания и опит. Те ще трябва да „загърбят” егото си, да разширят кръгозора си и да партнират не само с клона на местната банка и безкрайно да кандидатстват и се надяват на Европейски проекти, а да отворят съзнанието и бизнеса за нови идеи, нови Партньори / Инвеститори.

Докато Българският предприемач СЕ СТРАХУВА ДА ГЛАСУВА ДОВЕРИЕ НА ВЪНШНИ ЕКСПЕРТИ, ще е така.


Преките инвестиции в България намаляват наполовина от началото на годината

Инвеститорите се насочват към дълговите инструменти, а средствата за покупка на имот от чужденци намаляват съществено

> КЪМ СТАТИЯТА В КАПИТАЛ PDF-Icon

Бизнес - като в "Детската Градина за Ръчичка"
Патериците на Българския Бизнес - Изпълнителната Агенцията за Насърчаване на Малки и Средни Предприятия - "мутация" на ТЪРГОВСКА КАМАРА със затихващи функции от близкото минало.
Тази агенция още през 2007 година, след като българите получиха право да пътуват без проблеми навсякъде по света, трябваше да бъде отдавна закрита или по скоро да й бяха сменили името с Агенция за Насърчаване на "ЗАДЛЪЖНЯВАНЕТО С КРЕДИТИРАНЕ" на Малки и Средни Предприятия. При тази бясна дигитализация, евтини самолетни билети и повече от перфектна комуникация, и то безплатна от Интернет, защо му е нужно на някой български предприемач да го водят като - в "Детската Градина за Ръчичка" и да му уреждат сделки, нови договори и нови партньорства уж наготово. Тази Агенция винаги ми е приличала на ниско квалитетна Агенция за Запознанства за такива, които трудно си намират брачни партньори в живота. Разбирам, 5,6% процента от населението на една Държава да имат нужда от използването на Агенция за Запознанства, обаче 43 % от българския бизнес - установени вече фирми на Българския пазар да не могат сами да се качат на самолета, да си запазят павилион или поне бадж на посетител в един международен панаир, конференция, съмит или друго бизнес мероприятие, това си е вече Тотална Бизнес Инвалидност. На някой от бизнеса май не им се бръква по-надълбоко в джоба, много им е удобно да си сложат фалшивите патерици, да се правят на инвалиди, за да ги съжаляват все искат с евтиното и много малкото да станат супер богати. Мога да си представя шефката - г-жа Захариева как със сигурност се е хванала за главата и да се чуди какво да ги прави такива фирми. Ама 43 % процента, това си е "всеобща инвалидност". Как така една фирма ще си каже плановете на друга конкурента такава какви са стратегиите й за растеж - къде ще ходи, с кого ще се среща, от кого ще се снабдява и кой ще купува от нея и т.н. и после как няма да има сърдити фирми и няма да има корупция на Наши и Ваши уредени с работа фирми...? Най-накрая, след всичко уредено безплатно от държавата, сигурно пак ще са недоволни, че не им върви в бизнеса и държавата нищо не е направила за тях, но със спестените пари с най-голямо удоволствие ще си направят скъпа почивка до Афро, Гръцко или Тайландско островче, ще потрошат едни 20 000 - 30 000 лв. и ще се правят на успели и щастливи във Фейсбука. Значи колкото Агенциите за Работа могат да наложат някой работодател да вземе този и онзи на работа, така и тази Агенция ще убеждава Чужди фирми, че еди коя си българка фирма е подходяща за Чужда такава, освен ако работата не от най - непредпочитаните и от най-ниско платените. Ако чужда фирма иска толкова много български партньор ще дойде, ще си го намери сама и няма да иска гаранции от Агенция на правителствено ниво. Хубавите паркоместа са винаги заети - като хубавите жени, за останалите остава само...Външните фирми, искащи помощ от такива Агенции за Малки и Средни предприятия (между другото, такива най-различни Агенции има почти във всяка една държава по света), не искат истински Партньори, а си търсят послушни слуги и ги искат, ако може в изобилие. IKEA и до ден днешен си играе на "котка и мишка" не само с българските, а и с толкова много фирми от целия свят, да не говорим за сектора вино, маслодайни, зърно и т.н. Тези Агенции по целия свят са направени само в услуга на "големите" в бизнеса, те затова са я нарекли и Изпълнителна Агенция за Малкия и Средния Бизнес - Агенция за "куцащи" компании, имащи нужда от патерици. Който бизнес иска да се свърже със сериозен равнопоставен Бизнес - Партньор ще трябва да се научи да ходи сам, сам да си урежда бизнеса и абсолютно никой да не знае за това как постига успеха си. Държава и Келнер досега никой не е успял да излъже...Тези 43 % от българските фирми, които не могат сами да си организират едно ходене на панаир в чужбина залъгват единствено само себе си. БЪЛГАРСКИЯТ БИЗНЕС ЩЕ ТРЯБВА ДА СЕ НАУЧИ ДА ХОДИ САМ. Това е като да умееш да свириш само по ноти - махнат ли ти партитурата просто спираш и не можеш да продължиш нататък, защото не си уловил по усет главната мелодия още от самото й начало или просто нямаш нюх за музика и никога няма да станеш истински музикант какъвто винаги си искал да бъдеш, а само послушен изпълнител.


Над 40% от фирмите очакват помощ от държавата, за да намерят пазари

Според проучване малко над една четвърт от фирмите посочват данъчните облекчения и ниските налози като положителна държавна подкрепа

> КЪМ СТАТИЯТА В INVESTOR.BG PDF-Icon


Г-жа Стоянова по този начин ли ще продава продуктите на Престиж-96, като чете лекции и участва на Български конференции на тема продажба на дребно - онлайн? По добре да беше кандидатствала в Accenture за бизнес консултант, а не Директор на завод за производство на сладки изделия, чийто продукти заслужават много по-добър пазар от Българския, а не да прашасват по рафтовете на големи и малки супермаркети. Госпожата вместо да се изявява по медии и празнува рождени дни на фирмата, в която едва от 3 години работи, да си опакова куфара и с един контейнер семпли да направи дълго пътуване по Американски, Канадски, Емиратски, Арабски, ако трябва и Китайски пазари, защото само с дигитализация и теоретически празни приказки няма да стане това, което искат "ОТГОРЕ". Колкото Гъркът стоя на "една кълка" и нищо не прави толкова години, толкова и сега си губим времето с четене на лекции по дигитален маркетинг за продажба на дребно. С тези новаторски идеи госпожа Стоянова дано да оправдае гласуваното й доверие от Борда. Така е, като от прах за пране се прехвърляме на хранителна промишленост, където борбата е бясна от Словенци до Турци и Поляци и много много други по целия сват (не че същото не е и при праховете). Толкова ли нямаше кандидати с опит в хранителната, та дават преимущество на човек, идващ от химическа промишленост. Явно Фондът е свикнал да "спуска отгоре" директори с парашути. И после се чудят защо тъпчат на едно място толкова години. Такава прекрасна фирма досега можеше да постигне много повече. Г-жа Стоянова да направи 3 до 6 месечен тур от Латинска Америка, САЩ, Канада, ако трябва до Австралия и обратно, да види каква бясна конкуренция има по света на тема сладкарска промишленост и да разбере, че продуктите на Престиж-96 заслужават много повече. С един панаир в Кьолн само няма да стане. До 31 Jan. 2018 има още много време. Сигурен съм, никой от Борда няма да й се сърди, че из основи е проучила световния пазар. Единият крак трябва да е винаги на самолета... Много е хубаво да си стоиш на топло в България, но в сектор - (бисквити, вафли и сухи пасти) в нашата държава вече стана доста тясно. Сигурен съм, че г-жа Стоянова няма да последва съдбата на предшественика си и ще измисли много по-добри стратегии от четенето на лекции на тема дигитален маркетинг и ще се насочи в правилната посока в продажбата не на дребно, а на едро и по възможност не само в България и Европа (защото там е още по- тясно), а и по целия свят. Ако пък "ОТГОРЕ" търсят начини да популяризират и "надуят" имиджа на Престиж-96 с цел PR - намиране нови Партньори / Инвеститори, защото някой иска да си продава дяловете - това вече е друга работа. Независимо от по-горните ми критични коментари, на 31.10.2017 г. ще дойда да Ви чуя.

Лекторите на Retail in Detail: Дарина Стоянова

Изпълнителен директор на "Престиж-96"

> КЪМ СТАТИЯТА В КАПИТАЛ PDF-Icon

Да им пожелаем огромен успех и независимо, че не искат нови партньори, ще е добре да помислят занапред за такива, особено за стратегически Партньори / Инвеститори от същия бранш, ако имат намерение да увеличават оперативната си печалбата до три пъти, както обещават до 2021 г.

Няма да им е толкова лесно с кредит от 50 млн. Евро. Ще е добре, вместо да бият фанфари с нови "емитации" на облигации да се захващат за работа и търсят и намерят нови пазари.

Иска се бачкане, а не имитации...както се казва с Чужда Пита Помен...като имат недостиг на пари няма да придобиват компании в Трети страни с нестабилни правителства.

Бившите Съветски "Республики" не са Тунис и все пак успех с начинанието, но първо да намалят кредита си, после да мислят за покупка на компании в трети страни.

Една Инвестиция в Трета страна с комбинация с правителството вече им е достатъчна в противен случай виждам сериозен риск.


"Монбат" ще издаде конвертируеми облигации до 30 млн. евро

Със средствата ще се финансира част от инвестиционната програма на компанията

> КЪМ СТАТИЯТА В КАПИТАЛ PDF-Icon


Поздравления за г-н Терзиев, който изключително добре е описал теоретичната проблематика при стартирането на бизнес или нова бизнес идея, но в реалността нещата въобще не са толкова лесни, особено що се отнася за "ГОЛЕМИТЕ ЧИСЛА" - тези за финансирането.

Дали сме експерти или не в бизнеса, все още не знаем, защото нито сме милионери, нито сме над 50-те, за да даваме пример на другите с нашите успехи в бизнеса, но на всички трябва да ни е ясно, че най-важният въпрос за тези, имащи намерението да започнат какъвто и да е бизнес, дори и за тези, които в момента имат бизнес (включвам и много големи български компании, опитващи се да навлязат в нови сегменти и сектори на пазара) и желаят да добавят към портфолиото на съществуващия им друг или стартират съвсем нов бизнес, който да им носи допълнителни доходи, е:

ДАЛИ БЪЛГАРСКИЯТ или ДАДЕН ЧУЖД ПАЗАР НАИСТИНА ЩЕ ИМА РЕАЛНАТА НУЖДА от МОЯ НОВ БИЗНЕС(МОЯ НОВ ПРОДУКТ или МОЯТА НОВА БИЗНЕС ИДЕЯ), за да няма после: "Тоз ме подведе, онзи ме излъга, а трети ми завидя и ми копира едно към едно бизнеса и най-накрая заедно фалирахме". Това се случва и днес с много български фирми и компании - те просто не го признават и споделят, а си мълчат за техните неуспехи.

Уникалност, Неповторимост и Невъзможност бизнесът да бъде копиран (клониран) поне за 1, 2 години напред -ТРУДНО ПОСТИЖИМО, НО НЕ И НЕВЪЗМОЖНО.


Как да дефинирате размера на пазара си

Конкуренцията ви с останалите играчи не е на ниво продукт, а кой по-добре ще достави това, което е обещал на клиента

> КЪМ СТАТИЯТА В КАПИТАЛ PDF-Icon

Работейки години и в сферата на HR-а (подбор на персонал) разбрах едно: Всеки, практикуващ тази специфична професия каквито и компетенции да има, трябва да прочете само една книга със заглавие - "Blink": The Power of Thinking Without Thinking на Malcolm Gladwell, за да бъде ВИСШ в професията си.
От там нататък няма да има нужда от никакви специални умения да "еволюира в технологиите", за да разбере кой кандидат е подходящ или неподходящ за определена позиция.

Най-голямата тайна се крие в снимката на кандидата. В случай, че HR специалистът има много опит, само по снимката може да отгатне (определи) това ли е точният човек за дадена специалност. Само по едно изражение на лице, поглед и стойка на тяло, може да се направи най-правилната характеристика на кандидатстващия за работа, дори да се прецени на момента дали блъфира в CV-то си за всички представени от него качества, независимо, че на дипломата му пише ВИСШЕ.

Всички тези HR дейности една машина е невъзможно да замести, поне на този етап на развитие на човешките технологии. Това чувство за преценка технологиите все още не го притежават. Много лесно е да се направи преценка за кандидат със снимка, на която се вижда, че той (кандидатът за работа) е целия зарит в пясъка на плажа до главата и се вижда само ухилената му физиономия, или кандидат със селфи на празнуваща компания от 7, 8 човека, на която не се знае кой кой е, или кандидатка, изпънала се широко върху предния капак на черен джип Porsche Cayenne с ръка, прикриваща голите си гърди, сияеща само по долнище на бански.

Това е много лесно, но за другото, за "човешката преценка и прозoрливост по отношение на таланта, лидерството и организацията, които са нужни за успех на пазара" се изисква много тънка нишка, която се придобива само и единствено с много и много опит.


Дейв Улрих: Дигитализацията в HR работата няма да замести човешката преценка

HR специалистът и консултант, лектор в HR and the Future of Work, пред "Капитал"

> КЪМ СТАТИЯТА В КАПИТАЛ PDF-Icon


Когато през 2001 IKEA беше само мечта за много млади семейства в България, никога няма да забравя колко бях пристрастен към сглобяването на каквото и да е свързано в IKEA - спални, столове, маси и т.н. Мъкнехме се в магазина им в Осло само и само да направим един "тегел" по очертаната пътека със стрелките и да си купим от кръглите им бисквитки с точката с шоколад или червен мармалад по средата. Бях на 25 и имах Ford Mondeo - Hatchback. Беше много удобен за пренасяне на всичко, което е с дължина на пакетите им до 2 и повече метра. Дори купих багажник за ски отгоре, само и само да слагаме възглавници, одеяла и други всякакви дреболии. Ски не карах, но ски багажникът винаги е бил задължителен престижен екстериорен атрибут за Скандинавските страни. И двамата с жена ми бяхме луди по IKEA. Тогава IKEA много напредваше. Пътували сме над 3000 км. сгънати на две от Осло до Бургас "нафрашкани" до максимум до тавана на колата с маси, столове, легла и какво ли не, само и само вкъщи да имаме мебели от IKEA. Шведите умеят да завладяват с нещо просто, евтино и практично. Сега като се върна назад си казвам - чудели сме се къде да си пръскаме спечелените от Норвегия пари, затова пък си заслужаваше удоволствието да кажеш, че в къщи всичко беше обзаведено с IKEA. IKEA си е чисто и просто една приятна "зараза", особено за младите и особено по Коледа.

Никос Ифантидис: Мебели от България ще се продават в цял свят

Управителят на българския офис на IKEA пред "Капитал"

> КЪМ СТАТИЯТА В КАПИТАЛ PDF-Icon

ПРЕКРАСНА СДЕЛКА! ️ALWAYS LOVE NORWAY️
Навремето Норвежците ми плащаха ЛУДИ пари за нещо
, без КОЕТО МОЖЕХА, сега също "СИПЯТ" готови пари за нещо без, КОЕТО МОГАТ благодарение на майка им TELENOR и многото им претъпкани с пари богати бащи STATOIL, Norsk Hydro и многото други. Браво на Норвежкия "Станишев" - бившия оглавяващ Норвежкото БСП, който ШИРОКО е отворил вратата на Европа и Света за Норвежкия Бизнес.

Чисто и просто поредната сделка, за да покажат на правителството ни трайно установяване в България. Познавайки доста добре Норвежкия им нрав, те в никакъв случай не са тук за нещо малко (компания за SMS-и), май става дума за нещо, което по-късно ще поискат всеобщо от Българското правителство, което със сигурност ще мирише на ПЕТРОЛ и ГАЗ.

Ние и без това с тях отдавна се харесваме. "Братската ни любов" датира повече от 40 години, благодарение на Дирекция музика София, г-н Мето Илиев и всички български музиканти, които "рекламират" България в Норвегия и до днес.


Норвежката LINK Mobility плати 3.82 млн. евро за българската "Войском"

Свързаната с Мартин Батков компания посредничи при SMS-ите с добавена стойност, като например за паркиране или телевизионно гласуване

> КЪМ СТАТИЯТА В КАПИТАЛ PDF-Icon