Бенефит България Консулт лого


БЕНЕФИТ БЪЛГАРИЯ БИЗНЕС КОМЕНТАР



БЕНЕФИТ БЪЛГАРИЯ ПРЕДСТАВЯ СОБСТВЕНИ КОМЕНТАРИ ПО РАЗЛИЧНИ СТАТИИ В БЪЛГАРСКИ БИЗНЕС МЕДИИ.


Докато Българският бизнесмен се надява само на банково финансиране и безвъзмездни Европейски субсидии за проекти, а не на ФИНАНСИРАНЕ И ДОПЪЛНИТЕЛНИ КАПИТАЛИ ЗА БИЗНЕСА ЧРЕЗ ПРЕКИ ИНВЕСТИЦИИ С ДЯЛОВО УЧАСТИЕ, засега ще е така.

Светът се променя изключително бързо и геополитическите особености влияят непоправимо на бизнеса не само в България, а и по целия свят.

Тези сериозни обстоятелства не трябва да се пренебрегват от нито един бизнес и неговите Лидери и само най-решителните и гъвкави предприемачи, които партнират с по-големите „играчи” в своя сектор ще оцелеят.

Те не трябва да се уповават единствено и само на собствените си познания и опит. Те ще трябва да „загърбят” егото си, да разширят кръгозора си и да партнират не само с клона на местната банка и безкрайно да кандидатстват и се надяват на Европейски проекти, а да отворят съзнанието и бизнеса за нови идеи, нови Партньори / Инвеститори.

Докато Българският предприемач СЕ СТРАХУВА ДА ГЛАСУВА ДОВЕРИЕ НА ВЪНШНИ ЕКСПЕРТИ, ще е така.


Преките инвестиции в България намаляват наполовина от началото на годината

Инвеститорите се насочват към дълговите инструменти, а средствата за покупка на имот от чужденци намаляват съществено

> КЪМ СТАТИЯТА В КАПИТАЛ PDF-Icon

Поздравления за г-н Терзиев, който изключително добре е описал теоретичната проблематика при стартирането на бизнес или нова бизнес идея, но в реалността нещата въобще не са толкова лесни, особено що се отнася за "ГОЛЕМИТЕ ЧИСЛА" - тези за финансирането.

Дали сме експерти или не в бизнеса, все още не знаем, защото нито сме милионери, нито сме над 50-те, за да даваме пример на другите с нашите успехи в бизнеса, но на всички трябва да ни е ясно, че най-важният въпрос за тези, имащи намерението да започнат какъвто и да е бизнес, дори и за тези, които в момента имат бизнес (включвам и много големи български компании, опитващи се да навлязат в нови сегменти и сектори на пазара) и желаят да добавят към портфолиото на съществуващия им друг или стартират съвсем нов бизнес, който да им носи допълнителни доходи, е:

ДАЛИ БЪЛГАРСКИЯТ или ДАДЕН ЧУЖД ПАЗАР НАИСТИНА ЩЕ ИМА РЕАЛНАТА НУЖДА от МОЯ НОВ БИЗНЕС(МОЯ НОВ ПРОДУКТ или МОЯТА НОВА БИЗНЕС ИДЕЯ), за да няма после: "Тоз ме подведе, онзи ме излъга, а трети ми завидя и ми копира едно към едно бизнеса и най-накрая заедно фалирахме". Това се случва и днес с много български фирми и компании - те просто не го признават и споделят, а си мълчат за техните неуспехи.

Уникалност, Неповторимост и Невъзможност бизнесът да бъде копиран (клониран) поне за 1, 2 години напред -ТРУДНО ПОСТИЖИМО, НО НЕ И НЕВЪЗМОЖНО.


Как да дефинирате размера на пазара си

Конкуренцията ви с останалите играчи не е на ниво продукт, а кой по-добре ще достави това, което е обещал на клиента

> КЪМ СТАТИЯТА В КАПИТАЛ PDF-Icon


Работейки години и в сферата на HR-а (подбор на персонал) разбрах едно: Всеки, практикуващ тази специфична професия каквито и компетенции да има, трябва да прочете само една книга със заглавие - "Blink": The Power of Thinking Without Thinking на Malcolm Gladwell, за да бъде ВИСШ в професията си.
От там нататък няма да има нужда от никакви специални умения да "еволюира в технологиите", за да разбере кой кандидат е подходящ или неподходящ за определена позиция.

Най-голямата тайна се крие в снимката на кандидата. В случай, че HR специалистът има много опит, само по снимката може да отгатне (определи) това ли е точният човек за дадена специалност. Само по едно изражение на лице, поглед и стойка на тяло, може да се направи най-правилната характеристика на кандидатстващия за работа, дори да се прецени на момента дали блъфира в CV-то си за всички представени от него качества, независимо, че на дипломата му пише ВИСШЕ.

Всички тези HR дейности една машина е невъзможно да замести, поне на този етап на развитие на човешките технологии. Това чувство за преценка технологиите все още не го притежават. Много лесно е да се направи преценка за кандидат със снимка, на която се вижда, че той (кандидатът за работа) е целия зарит в пясъка на плажа до главата и се вижда само ухилената му физиономия, или кандидат със селфи на празнуваща компания от 7, 8 човека, на която не се знае кой кой е, или кандидатка, изпънала се широко върху предния капак на черен джип Porsche Cayenne с ръка, прикриваща голите си гърди, сияеща само по долнище на бански.

Това е много лесно, но за другото, за "човешката преценка и прозoрливост по отношение на таланта, лидерството и организацията, които са нужни за успех на пазара" се изисква много тънка нишка, която се придобива само и единствено с много и много опит.


Дейв Улрих: Дигитализацията в HR работата няма да замести човешката преценка

HR специалистът и консултант, лектор в HR and the Future of Work, пред "Капитал"

> КЪМ СТАТИЯТА В КАПИТАЛ PDF-Icon

Когато през 2001 IKEA беше само мечта за много млади семейства в България, никога няма да забравя колко бях пристрастен към сглобяването на каквото и да е свързано в IKEA - спални, столове, маси и т.н. Мъкнехме се в магазина им в Осло само и само да направим един "тегел" по очертаната пътека със стрелките и да си купим от кръглите им бисквитки с точката с шоколад или червен мармалад по средата. Бях на 25 и имах Ford Mondeo - Hatchback. Беше много удобен за пренасяне на всичко, което е с дължина на пакетите им до 2 и повече метра. Дори купих багажник за ски отгоре, само и само да слагаме възглавници, одеяла и други всякакви дреболии. Ски не карах, но ски багажникът винаги е бил задължителен престижен екстериорен атрибут за Скандинавските страни. И двамата с жена ми бяхме луди по IKEA. Тогава IKEA много напредваше. Пътували сме над 3000 км. сгънати на две от Осло до Бургас "нафрашкани" до максимум до тавана на колата с маси, столове, легла и какво ли не, само и само вкъщи да имаме мебели от IKEA. Шведите умеят да завладяват с нещо просто, евтино и практично. Сега като се върна назад си казвам - чудели сме се къде да си пръскаме спечелените от Норвегия пари, затова пък си заслужаваше удоволствието да кажеш, че в къщи всичко беше обзаведено с IKEA. IKEA си е чисто и просто една приятна "зараза", особено за младите и особено по Коледа.

Никос Ифантидис: Мебели от България ще се продават в цял свят

Управителят на българския офис на IKEA пред "Капитал"

> КЪМ СТАТИЯТА В КАПИТАЛ PDF-Icon


ПРЕКРАСНА СДЕЛКА! ️ALWAYS LOVE NORWAY️
Навремето Норвежците ми плащаха ЛУДИ пари за нещо
, без КОЕТО МОЖЕХА, сега също "СИПЯТ" готови пари за нещо без, КОЕТО МОГАТ благодарение на майка им TELENOR и многото им претъпкани с пари богати бащи STATOIL, Norsk Hydro и многото други. Браво на Норвежкия "Станишев" - бившия оглавяващ Норвежкото БСП, който ШИРОКО е отворил вратата на Европа и Света за Норвежкия Бизнес.

Чисто и просто поредната сделка, за да покажат на правителството ни трайно установяване в България. Познавайки доста добре Норвежкия им нрав, те в никакъв случай не са тук за нещо малко (компания за SMS-и), май става дума за нещо, което по-късно ще поискат всеобщо от Българското правителство, което със сигурност ще мирише на ПЕТРОЛ и ГАЗ.

Ние и без това с тях отдавна се харесваме. "Братската ни любов" датира повече от 40 години, благодарение на Дирекция музика София, г-н Мето Илиев и всички български музиканти, които "рекламират" България в Норвегия и до днес.


Норвежката LINK Mobility плати 3.82 млн. евро за българската "Войском"

Свързаната с Мартин Батков компания посредничи при SMS-ите с добавена стойност, като например за паркиране или телевизионно гласуване

> КЪМ СТАТИЯТА В КАПИТАЛ PDF-Icon