Бенефит България Консулт лого


НА ДУМИ ЛЕСНО, ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ ТРУДНО



На думи и написани бизнес планове изглежда лесно, на практика и за изпълнение доста трудно, понякога дори невъзможно.


Как да се убеди Финансист / Инвеститор (различен от Кредитна Институция) да повярва в бизнес плана на фирмата и Финансира (Инвестира) в намеренията на Лидерите на бизнеса?

На електронната ни поща - info@bbconsult.bg
всяка седмица пристигат десетки бизнес планове, идеи за бизнес, предложения за сътрудничество с дялово участие с цел финансиране, допълнителни планове за разрастване на големи компании, нови проекти на фирми, бизнес разработки на физически лица за стартъпи и много други. За огромно съжаление, почти всички от тях си приличат като ПРЕПИСАНИ от УНИВЕРСИТЕТСКИ УЧЕБНИК.

Възприятието на хората (Финансистите)
, отговорни за вземането на решения за одобрение на инвестиционни предложения и проекти отдавна коренно се е променило. Досега използваните, общоприети и известни на всички начини за презентиране на нови бизнес идеи и планове радикално се различават от изискванията по задължителен образец (апликации) на банки и кандидатстване по Европейски проекти.

Казано по-семпло, много сериозни български фирми и техните Лидери все още смятат, че еднотипният бизнес план може да послужи за пред всеки и пред всекиго. Точно обратното - за всяка Инвестиционна Компания или Стратегически Инвеститор, включващо Инвеститори от същия бранш, ще трябва много специално и много внимателно да се пригоди всяка една бизнес презентация, дори понякога не се изисква НИКАКВА ПРЕЗЕНТАЦИЯ, а само една добра дума на "Доверен Познат" от техните бизнес среди.

ОТГОВОРНИТЕ ЗА БИЗНЕСА ДА ПОМИСЛЯТ МНОГО ДОБРЕ ПРЕДИ ДА ПРЕДПРИЕМАТ ДЕЙСТВИЯ, СВЪРЗАНИ С ИЗПРАЩАНЕТО НА ЕДНОТИПНИ БИЗНЕС ПЛАНОВЕ НА ВСЕКИ, КОЙТО СМЕТНАТ, ЧЕ ЕВЕНТУАЛНО МОЖЕ ДА ИНВЕСТИРА В ТЕХНИЯ БИЗНЕС без сериозно предварително проучване, без да е добре обмислена стратегията за презентация и без да се познават характеристиките на Инвеститора, Инвестиционната компания или Инвестиционния фонд, т.е. казано на обикновен български:

"ДА НЕ СИ ИЗСТРЕЛВАТ ПАТРОНИТЕ НАПРАЗНО".

Да не забравяме, че една бизнес идея (с вече готов, подробно и изчерпателно описан бизнес план) може спокойно да бъде копирана и дори много по-бързо приложена от недоброжелателен конкурент от същия бранш. (Всичко това не се отнася за бизнес плановете, предназначени за кредитиране от банка или кандидатстване по проекти от типа - "ЕВРО)

МНОГО Е ВАЖНО ТЪРСЕЩИТЕ ФИНАНСИРАНЕ ДОБРЕ ДА ЗНАЯТ И РАЗБЕРАТ НА КОГО "ПРОДАВАТ" СВОЯ БИЗНЕС ПЛАН или ИНВЕСТИЦИОННО ПРЕДЛОЖЕНИЕ.




НА КРАСТАВИЧАР КРАСТАВИЦИ

Kой обяснява на презентация в продължение на 1 час или пише в бизнес план, в който подробно се описва откъде произлиза краставицата и какво представлява краставицата, как се отглежда, култивира и как се печели от продажбата на краставици?

МНОГО ЗАВИСИ НА КОГО, КАКВО И КАК ПРОДАВАШ

Някои фирми дори ни изпращат описания за
икономическата дейност на собствените си фирми, които прилагат към годишните си отчети към НАП (от 2, 3 страници) и считат, че това е напълно достатъчно за представяне на техните сериозни бизнес проекти.

Още по-учудващото е, че се надяват с тези бизнес планове да успеят да заинтригуват Инвеститор да инвестира в тях и то до два, три и повече милиона Евро.

Дори и компания, която много добре заплати за направата на специализирана видео - презентация с дигитална анимация за даден проект, обиколка на обекта с дрон или плати колосално за изработката на триизмерни мини макети, няма да има гаранция, ако бизнес проектът прилича на всички останали такива от същия бранш.

НАЙ-ВАЖНАТА ОСОБЕНОСТ НА БИЗНЕС ПРЕЗЕНТАЦИЯТА ЗА ФИНАНСИРАНЕ (THE INVESTMENT PITCH) Е ПОДХОДЪТ.

В никакъв случай не ни се иска да съдим
, нито да критикуваме намеренията на Собствениците и Отговорните за бизнеса или пък да въведем в отчаяние тези, които дни и часове неуморно са работили върху бизнес плановете на фирмата, за да не се демотивират след прочетеното до тук.

БИЗНЕС ПЛАНЪТ ТРЯБВА ДА Е НАПРАВЕН СИЛНО ДА ЗАИНТРИГУВА, А НЕ ДА ОТЕГЧАВА И ПРЕДЛАГА БЕЗПЛАТНИ БИЗНЕС ИДЕИ НА КОНКУРЕНТИ.